Când va avea loc Răpirea Bisericii în relaţie cu Necazul cel Mare?
Răspuns:
Localizarea în timp a Răpirii Bisericii în relaţie cu Necazul cel Mare
reprezintă unul dintre cele mai controversate subiecte din creştinismul
contemporan. Principalele 3 puncte de vedere în acest sens fac referire
la Răpirea înainte de Necazul cel Mare (pre-tribulaţională), la Răpirea
la mijlocul Necazului cel Mare (răpirea midtribulaţională), respectiv la
Răpirea la finele Necazului cel Mare (răpirea post-tribulaţională). Un
al 4-lea punct de vedere face referire la Răpirea înainte de vărsarea
mâniei lui Dumnezeu peste pământ, acest punct de vedere fiind unul
derivat din conceptul răpirii midtribulaţionale.
În primul rând, este important să vedem care este scopul Necazului cel
Mare. Conform cu Daniel 9:27, a mai rămas cea de-a 70-a “săptămână” (7
ani) care trebuie să se împlinească. Întreaga profeţie a lui Daniel
legată de cele 70 săptămâni (Daniel 9:20-27) vorbeşte despre poporul
Israel. Este vorba despre o perioadă de timp în timpul căreia Dumnezeu
Îşi va focaliza atenţia în mod special asupra lui Israel. A 70-a
săptămână, Necazul cel Mare, trebuie să fie de asemenea o perioadă de
timp în care Dumnezeu va lucra în mod specific cu Israel. Deşi aceasta
nu înseamnă în mod necesar că biserica nu ar putea exista la acel
moment, se pune iată întrebarea de ce ar mai fi nevoie ca biserica să
fie pe pământ în acea perioadă.
Principalul verset din Sfânta Scriptură care face referire la Răpire
este 1 Tesaloniceni 4:13-18. Acesta spune că toţi credincioşii în viaţă,
împreună cu credincioşii deja morţi, se vor întâlni cu Domnul Iisus în
cer şi vor fi cu El pentru totdeauna. Răpirea constă concret în faptul
că Dumnezeu Îşi va lua pe ai Săi de pe pământ. La numai câteva versete,
respectiv la 5:9, apostolul Pavel spune “Fiindcă Dumnezeu nu ne-a
rânduit la mânie, ci ca să căpătăm mântuirea, prin Domnul nostru Iisus
Hristos.” Apocalipsa, care se ocupă primordial cu perioada Necazului cel
Mare, este un mesaj profetic despre cum Îşi va vărsa Dumnezeu mânia
asupra pământului în timpul Necazului cel Mare. Ar putea să pară ilogic
ca Dumnezeu să promită credincioşilor că nu vor suferi mânia Lui, apoi
să îi abandoneze pe pământ în timpul Necazului cel Mare. Faptul că
Dumnezeu promite să îi scoată pe credincioşi de sub mânia Lui imediat
după ce le-a promis că îi va lua de pe pământ face să pară că cele două
evenimente sunt legate.
Un alt pasaj biblic crucial cu privire la momentul Răpirii este dat în
Apocalipsa 3:10. Aici, Hristos promite să îi elibereze pe credincioşi de
“ceasul încercării” ce se va abate asupra pământului. Aceasta ar putea
însemna două lucruri: (1) Hristos îi va elibera pe credincioşi din
mijlocul acestor încercări, sau (2) Hristos îi va scuti pe credincioşi
de aceste încercări. Ambele versiuni sunt corecte în sensul traducerii
expresiei greceşti “din”. Totuşi, este important să recunoaştem că cei
credincioşi vor fi feriţi de ceasul încercării. Nu doar de încercare, ci
chiar de “ora” încercării. Hristos promite să îi protejeze pe
credincioşii care vor experimenta aceste încercări, altfel denumite
Necazul cel Mare. Scopul Necazului cel Mare, al Răpirii, înţelesul din 1
Tesaloniceni 5:9, şi interpretarea Apocalipsa 3:10 toate susţin punctul
de vedere al răpirii pre-tribulaţionale. Dacă Biblia este interpretată
literal şi în context, doctrina răpirii pre-tribulaţionale este cel mai
bine argumentat biblic punct de vedere legat de Răpire.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu